כותב: זיו סגל

מסע התודעה הוא מסע עם איכויות שלא נופלות ממסע במחוזות העולם. כשנחבר את שניהם ביחד, נראה שיש עוד הרבה מקומות שלנו הגענו אליהם, גם אם פיסית היינו בהם כמה פעמים.

 

"יצאתי לטייל. לפתע קפאתי במקומי בהבנה מלאה שאין לי לא גוף ולא רוח. כל מה שראיתי היה שלם זוהר גדול – נוכח בכל, מושלם, זך ורוגע. זה היה כמו מראה חובקת כל, שמתוכה קרנו הארץ ונהרותיה… הרגשתי צלול ושקוף כאילו גופי ורוחי אינם קיימים כלל."
האן שאן, מורה מהמאה השש עשרה

שלום להולכים ולנוסעים בדרכים,

עכשיו, ממש עכשיו, כשאתם קוראים את המילים הראשונות של הפוסט הזה, אתם גם מגשימים חלום שלי. זה יותר מחלום, זו תחושת מימוש הקול הפנימי. זו הכוונה שלי ללוות במסעות החיים את מי שרוצה ומגיע אלי. וזה הרצון שלי לחבר את הליווי לחוויה המשותפת לרבים מאתנו של טיולים ומסעות בעולם.

משסיימתי את שירותי הצבאי ועד עצם היום הזה, האנרגיה שמושכת אותי למסעות בעולם לא נחלשה. טיולים עם ילדי, עם בת זוגי, לבד. אני יודע מה אני מרגיש וחווה במסעות מוצלחים ובמובן מסוים זו כבר התמכרות.

בשנים האחרונות, גם כחלק מהמסע הרוחני, עלה בי הרצון לחקור את התשוקה הזו למסעות בעולם. מכיוון שהם כל כך אני, אז ההתבוננות בי בתוכם תעזור לי להכיר את עצמי טוב יותר. האם זה "ללכת מ.." (בריחה) או "ללכת אל" (תשוקה)? האם זה נובע מחסך או מהתפתחות ומלמידה? מדוע מה שקורה בוגאס נשאר בוגאס במשמעות של מדוע בחו"ל אני חווה את החיים בנוכחות ובשמחה גדולים שאינם מתקיימים בחיי היום יום? את אותה חוויה שהאן שאן מתאר בציטוט שהבאתי בראשית הפוסט. זה מעניין אותי גם כחלק מתהליך של הכרות עם עצמי, גם בשביל שאמצע דרכים להביא מהקסם של חו"ל לחיי היום יום וגם בשביל שאוכל להדריך אתכם ואחרים באומנות המסעות. זה מעניין אותי גם בשביל לאוכל לחוות מסעות בצורה משמעותית עוד יותר ולאפשר זאת למי שמצטרף אלי לדרך.

וכך נולד Tao – The Journeys And Travelers School על ארבעת גלגליו: ריטריטיולים, אבני דרך, הכשרת מורי מסע ומסע אל עצמי. וכך נולד גם הבלוג הזה בו נעסוק בחווית המסע – פיזי/רוחני, בדרכים לחזק אותה, לנקות אותה מעוכרי מסע ולתת לה משמעות ונוכחות לחיי היום יום.

העובדה שהתשוקה למסעות ונסיעות, כמו גם הרצון להכיר את עצמנו, את הפוטנציאל שלנו בעולם, את האפשרויות שלנו להיות מאושרים ומסופקים, שלווים ונוכחים, היא אוניברסלית, מתרחבת ומשמעותית במיוחד בחוויה הישראלית כבר נותנת ותיתן עוד הרבה אנרגיה ומוטיבציה לפעילויות הנ"ל ולקשר ביננו.

יש ויהיו לי עוד הרבה דברים לכתוב, לצטט, לספר, להציע, לשתף, להרהר. רק התחלנו. להיום, זה השלב לעבור לצד שלכם. אשאל אתכם כמה שאלות וגם אסביר משהו על עבודה עם שאלות.

שאלות התבוננות במסעות/טיולים שלכם

מסע

  1. איך אתם בוחרים לאן לנסוע? מה המשמעות של הבחירה שלכם? איך אתם יודעים שלשם אתם רוצים לנסוע?
  2. כמה אתם מצליחים להשאיר מאחור דאגות, טרדות, עבודה, הרגלים?
  3. כמה אתם מצליחים להיות נוכחים בטיולים שלכם? להרגיש את האנשים, את האווירה, את הייחודיות של המקום? את הריח? את האור? כמה אתם מצליחים לבטא את זה למי שאתכם, בצילום וכתיבה וברשתות החברתיות?
  4. מה מידת אי הנחת שלכם בטיולים? מהשותפים לטיול, מהפער בין ציפיות למציאות, מטרדות טיולים כמו איחורים, ג'ט לג, טעויות בכבישים, מזג אוויר?
  5. כמה הטיולים מהווים עבורכם אמצעי להתבוננות על עצמכם וחייכם, להעמקת ההכרות העצמית, ההבנה של הדרכים בהם תרצו ללכת וההחלטות הנדרשות בהמשך הדרך?
  6. כמה אתם מצליחים להירגע, להשתחרר, לגלות צדדים אחרים אצלכם ואצל אחרים וגם פשוט לשמוח?
  7. מה יכול להיות טוב יותר בחווית הטיול שלכם?
  8. מי אתם כשאתם מטיילים?
  9. האם יש שוני בין מי שאתם כשאתם יוצאים לטיול, נמצאים בטיול וחוזרים מטיול?
  10. מה זה טיול בשבילכם?

עכשיו עצרו רגע. אל תתחילו לענות על השאלות ואל תגידו כלום. עצרו גם את מכונת השיפוטיות.

שאלות נועדו ליצור אצלנו תהליך של התבוננות, הבנה, החלטה ושינוי. הן מאפשרות תהליך כזה מעצם נוכחותן בחיינו ותשומת לב למה שעולה. ללא מאמץ וללא חשיבה מכוונת. לכן, אתם רק צריכים לתת להן מקום. אתם יכולים להתחיל עם שאלה אחת. קחו שאלה שמעניינת אותה ותכתבו אותה על עשרה סטיקרים. תדביקו אותם בעשרה מקומות שאתם נמצאים בהם במהלך הימים. כך הסטיקרים יהפכו להיות עוזר מיינדפולנס אישי. אפשר כמובן להשתמש באמצעים "טכנולוגיים" אחרים והכי טוב פשוט לזכור.

בכל פעם שאתם פוגשים את השאלה או כשהיא כבר עולה באופן אוטומטי, אמרו לעצמכם: מסקרן! מעניין! ואז, תנו למחשבות שעולות ביחס לשאלה פשוט לעלות ואת המעניינות שבהן רשמו על הדף. עבור אחת שמעניינת במיוחד אתם יכולים לחזור על מהלך הסטיקרים. זו אחת הדרכים לגרות ולהציף את תת המודע שלנו ולהגיע לתשובות מעומקי התודעה.

אז עם איזה שאלה בא לכם להתחיל? מה מסקרן אתכם להבין על עצמכם? מה לא מסתדר לכם והייתם רוצים לסדר? מה עובד לכם טוב והייתם רוצים יותר ממנו?

מסע התודעה הוא מסע עם איכויות שלא נופלות ממסע במחוזות העולם. כשנחבר את שניהם ביחד, נראה שיש עוד הרבה מקומות שלנו הגענו אליהם, גם אם פיסית היינו בהם כמה פעמים.

נראה לי שמספיק להיום. זכרו שתמיד יש מסע מרתק ובלתי נגמר שנגיש לנו. וזכרו שאנחנו רוצים לעשות את המסע שלנו, לא של אחרים. לכן שאלות עדיפות על תשובות. לכן אני רוצה שתכתבו את מדריך הנסיעות של עצמכם. ומה שיתאים ישמש גם השראה לאחרים.

זיו סגל

נתראה בהמשך הדרך

בואו נגשים חלומות ביחד!

מוזמנים ליצור איתי קשר

[email protected]

054-4712092

זיו סגל

מועדון הלקוחות של סורנטו

השותפים שלנו

מנטה מגזין לוגו
ריגמן מכללה לוגו
FRUIT AND VEG LOGO
מלון נחשולים לוגו
INHALE EXHALE LOGO
לוגו ערוגות

נישאר בקשר?

השאירו מייל וקבלו מאיתנו הטבות, הנחות ועדכונים לגבי אירועים חדשים