אלבום זהות – שנת המסע אל עצמי

מפתח התוכנית ומנטור: זיו סגל

 

"איך יתכן" תמה ג'ונתן, "שהדבר הכי קשה בעולם הוא לשכנע ציפור שהיא חופשיה ושהיא יכולה להוכיח זאת לעצמה אם רק תקדיש זמן לתרגול? למה זה צריך להיות קשה כל כך?"
פלטשר עדיין מצמץ לנוכח השינוי בתפאורה. "מה עשית בדיוק בשביל להגיע הנה?"
"אמרת שאתה רוצה להיחלץ מההמון, לא?"
"כן אבל איך.."
" כמו כל דבר אחר פלטשר, תרגול.""

ג'ונתן ליווינגסטון השחף.

תוכנית "אלבום זהות – שנת המסע אל עצמי" מאפשרת לכל משתתף, ליצור "אלבום ביומטרי של התודעה". תהליך בנית האלבום כולל חשיפה, חקירה, התבוננות, כתיבה וצילום. אלבום זה יהיה מפת הדרכים של כל משתתף, אל עצמו ומעצמו אל ובתוך העולם.
במהלך המסע נבדוק מי אנחנו כן ומי אנחנו לא, נתנקה מתוויות, אג'נדות, חותמים חברתיים ואמונות מגבילות ונחשוף מי נמצא שם מתחת לשכבות האבק התודעתיות.
המסע שלנו מאפשר לכל אחד להיות החוקר, המגלה והמפענח של עצמו. האלבום והדמות שתיווצר בו יהיו יצירה אישית, שמגיע ממקום עמוק, צלול וחופשי של התודעה ומטרת התוכנית היא להגיע אליו ולבטא אותו. מרגש!

 

לאן אנחנו הולכים?

שאלת מסע כל כך חשובה. אומרים שהתשובה עליה היא גם התשובה לשאלה מי אנחנו. ובאמת, מי אני? מי אתה? מי את? מהן פניך האמתיות לפני שהוריך נולדו (שאלת זן)? מה אתם עונים כששואלים אתכם את השאלה הזו?
האם אתם מגדירים את עצמכם כשם עצם, משהו סטטי, או כפועל, משהו זורם ומשתנה? איך באמת אנחנו יודעים מי אנחנו מאחורי התיוגים והסיפורים שאנחנו אורזים ומספרים לעצמנו ולסביבה?
על פי הפסיכולוגיה הבודהיסטית והגישה הנרטיבית כל אחד מחבר אירועים מחייו לכלל רצף הגיוני שהוא התסריט של החיים ותעודת הזהות. זה הסיפור של מי אני.
אבל מהו האני שאינו מסופר? האני שקים בפנים ועליו נערמו הסיפורים, השקרים, ההדחקות, התיוגים, האמונות ובעיקר הנורמות והתובנות החברתיות שהוטחו בנו עם השנים? האם אנחנו יודעים להקשיב ללב? מהו הפוטנציאל השלם שלנו? איך נהיה מאושרים, מסופקים וחופשיים, נטולי פחד, כעס, ותחושת תחרות מול העולם?

מורה הזן דוגן אמר:
" ללמוד על עצמנו פירושו לשכוח את עצמנו. לשכוח את עצמנו פירושו לקבל הארה מכל דבר ביקום. לקבל הארה מכל דבר ביקום פירושו להשיל מעלינו את גופינו ותודעתנו"

השאלות הללו והכמיהה לתשובות מהווים את ליבת החיפוש, ההבטחה, הניסיון והתסכול של המסע האישי – רוחני.
ברור שכדאי למצוא תשובות אבל לרובנו לא ברורה הדרך, גם אם השתתפנו בסדנאות וריטריטים וקראנו ספרים.
מדי פעם אולי הרגשנו שאנחנו מתקרבים או מרגישים את עצמנו ואז זה חמק מאיתנו. או שההבנה התכסתה באבק החיים או שעצמנו השתנה עם זרם החיים.

לאן נרוץ בשנת המסע אל עצמי?

שנת המסע על עצמי היא תוכנית ייחודית, אישית, נוגעת ומתמירה שמאפשרת למשתתפים מידה רבה של אינטימיות וחקירה של עצמם, תיעוד ורישום חוויות ותובנות, פתיחת שבילים והסרת מחסומים בדרך אל הלב והתודעה.
לקראת חלקו האחרון של המסע יהיה למשתתפים אלבום זהות – ספר המסע אל עצמי ובאמצעות התבוננות באלבום נסתכל אל העתיד, נבחר דרכים בהן נרצה ללכת, נחליט החלטות ונדע שמכאן ואלך, יש לנו דרכי תקשורת, שמירה וביטוי של האני האמיתי המשתנה שלנו, ה – True Self, והוא זה שינחה אותנו בבחירות ובדרכים בהן נלך.

מה כוללת תוכנית "אלבום זהות – שנת המסע אל עצמי?"

1. מסע שנתי: לבטא את עצמי לדעת
כ- 43 מפגשים שבועיים* (כשנה קלנדארית בהתחשב בחגים וכו') בהנחיה ראשית של זיו סגל ובהשתתפות נרחבת של צוות מנחי טאו שיאפשרו לכל משתתף לצאת למסע חשיפה והתחברות אל ה"אני האמתי". במפגשים נבחן את שאלת ה"אני", נתרגל מדיטציה ומיינדפולנס להכרות וחקירה עצמית, נכתוב כתיבת מדיטטיבית שתעלה על הניר את מה שקורה מתחת למודע ונשתמש בטכניקות ביטוי נוספות, לרבות צילום, ליצירת אלבום הזהות. בחלק האחרון של התוכנית ניקח את עצמנו אל העתיד, נבחן החלטות ודרכים לקראת מציאות חיינו הרצויה.
*מכיוון שמדובר בתוכנית של שנה שכרוכה בנוכחות פעילה, וכחלק מרוח בית הספר לטיולים ומסעות, יתכן שעד 20% מהמפגשים יועברו בצורה מקוונת על פי בחירת המנחה ו/או על ידי מנחים שאינם רשומים בתוכנית המקורית בשל מסעותיהם של המנחים. כך גם משתתפים בדרכים יוכלו לבקש להשתתף, במפגש באמצעות סקייפ בכפוף לאיכות התקשורת ואופי המפגש.
מחיר: 4900 ₪ (10 כרטיסיות)
2. 12 מפגשים אישיים חודשיים בני שעה עם זיו סגל או מנחה אחר על פי בחירת המשתתף (בכפוף לזמינות המנחה) לעבודה אישית, מעמיקה ומותאמת.
מחיר: 1440 ₪ (3 כרטיסיות)
3. 20 שעות השתתפות בסדנאות "אבני דרך" על פי בחירה. לפירוט הסדנאות המתוכננות
מחיר: 960 ₪ (3 כרטיסיות)
4. השתתפות במסע התפתחות אישית או יותר מבית סורנטו על פי בחירה. למידע על מסעות ההתפתחות האישית
מחיר על פי מחירון המסע.
כל המחירים הנ"ל הם על בסיס ה"אני מאמין של טאו" לפיו גם תמחור סדנאות ופעילויות יהיה מאפשר וצנוע. משתתפי התוכנית יוכלו להוסיף דאנה (תרומת נדיבות הלב) למנחים כפי יכולתם והרגשתם.
תלמידי Tao שיהיו מעוניינים בכך יוכלו להצטרך לשעורים בודדים או לחלקים מהתוכנית בכפוף למקום פנוי ולכיבוד התהליך המתמשך שעושים תלמידי התוכנית המלאה.

אלבום מסע – תוכנית 43 המפגשים*

פתיחת מחזור 2018: אפריל (אביב) 2018

אנחנו יוצאים למסע שיאפשר לכם להיות החוקרים, המורים והמדריכים של עצמכם. מסע מפתיע, נוגע, לעיתים מטלטל וחודר, לעיתים מנקה ומלטש, ובסופו של דבר מאפשר יצירה של אלבום מסע וויזואלי-מילולי, מדויק, חד ועדכני, שינחה את התנהלותכם אל העתיד.
התוכנית תאפשר לכם:
✔ לשים לב לעצמכם
✔ לכתוב מתוככם תשובות לשאלות ולתחושות של זהות
✔ לכתוב מתוככם את מה שאתם אפילו לא יודעים שאתם מרגישים וחושבים
✔ להתבונן על מה שכתבתם – מראת הנפש שלכם
✔ לכתוב מתוככם ולקבל אינטואיציה לבחירות, החלטות, דרכים ומסעות חדשים בחיים שאתם רוצים ללכת בהם
✔ להתנהל מול העולם תוך חיבור עמוק יותר למה שאתם באמת חווים ורוצים ודרך ביטוי מקורי ונוכח גם תוך תקשורת והשפעה שעוד לא הכרתם.
✔ ליצור אלבום תמונות וויזאולי-מילולי, עדכני, מדויק וחד של ה"אני האמיתי"
✔ ליצור אלבום תמונות של האני העתידי שלכם כפי שהוא מרגיש נכון לאני הנוכחי
✔ לבחור שבילים אל האני העתידי
✔ לדעת טוב יותר מתי לבחור שביל צדדי, מתי לחזור אל דרך המלך, מתי לפנות פנית פרסה ומתי לעצום עיניים וללכת בדרך לא נודעת.

חלק ראשון: מה זה אומר להסתכל פנימה ומה אנחנו מגלים שם?

1. יוצאים לדרך. הדברים שנשאיר בבית, הדברים שניקח אתנו, המוטיבציה שלנו לצאת, השאלות שאנחנו רוצים לשאול. העמוד הראשון אל אלבום המסע שלנו והנחיות לעבודה עם האלבום.
2: מדיטציה – פגישה עם עצמנו. בשביל להכיר את עצמנו ולשנות הרגלים מנטאליים אנחנו נדרשים לפתח ריכוז, בהירות חושית, ורוגע נפשי. הזמנה למדיטציה והנחיה לתרגולי מדיטציה בסיסיים. חווית המדיטציה ללא גבולות.
3. חווית האני – הכרות עם ארבע יסודות המודעות שלנו: גוף, רגשות, מחשבות, חוקים אוניברסליים. תרגול מיינדפולנס כללי. תרגול: אני מי שאני.
4. חווית האני – גוף. חקר הגוף, גילוי השריון השרירי והסרתו.
5. חווית האני – רגשות. חקר הרגשות וניהול רגשות.
6. חווית האני – מחשבות. חקר המחשבות וניהול מחשבות.
7. חווית האני – חוקים אוניברסליים. איך אני רואה את העולם ואיך העולם נראה "באמת"?

חלק שני: הפילוסופיה של האני – הרחבת התבוננות וחקירה

8. הפילוסופיה של האני : חמשת המצרפים. האם יש "אני אמיתי" או " אין אני" ומה זה בעצם משנה? מדיטציה חקירת הקו של העצמי, מדיטציה: חיפוש האני. האני שמעבר להגדרות. הנקודות שמרכיבות את אשלית התמונה. האתגר שבגילוי התמונות הקטנות של חווית העצמי והעצמי שמתגלה מהרכבתן מחדש. האני: שם עצם או פועל?
9. הפילוסופיה של האני: התהוות מותנית (שרשרת ההתניות שמפעילה אותנו אוטומטית). מה היו פניך המקוריות בטרם הובאת לעולם על ידי אביך ואמך?
10: האגו והסבל שהוא גורם לנו. הבורות בדבר הריקות (הקשר שבין הדברים ואי נפרדותנו מכל הדברים) והארעיות. הבנת הארעיות ותפיסת האני. תרגיל יצירת עצמי והמסתו.
11. הטאו של האני. האני כמים, האני האמיתי, האני הגדול, האני שלא קים.
12. האני שמעבר לאני. מודעות למודעות . איך לאמן את התודעה להסתכל על התודעה לטובת מודעות והתנהלות מתוך בחירה?

חלק שלישי: אימון התודעה ומסע רוחני – איך ללמד את התודעה ולהשפיע לטובה על חווית החיים?

13. לו ג'ונג (התמרת התודעה) : איך אני מנקה מהתודעה ומעצמי חותמים מנטאליים והתנהגויות לא רצויות ובונה הרגלים מנטאליים חדשים.
14. אבני הדרך של המסע הרוחני: סיפור עשרת השוורים.
15. אני מאושר? עד כמה זה בידינו. 8 הטרדות הארציות שמפריעות לנו ו- 6 הפרמיטות: הדרכים לחצות את נהר הטרדות.
16. עוד על אושר: 5 יסודות האושר: הפחתת הסבל, מיצוי פוטנציאל אישי, הבנת עצמנו בכל הרמות, שינוי התנהגות חיובי ופיתוח אהבה ונכונות לשרת.
17. דיבור נכון. מה לימד הבודהא על דיבור נכון ומה החשיבות של המילים ביצירת המציאות המאושרת והמשוחררת של חיינו, לרבות בהקשר של פוסטים ותכתובות מילוליות.
18. חוק הקארמה: על דברים שקורים לנו היום בגלל פעולות מהעבר, על הדרך להתמודד איתם ובעיקר ליצר קארמה חיובית.
19. וויזואליזציה: אימון התודעה ליצירת מציאות עתידית רצויה.
20-22. ממילים למראות-צילום מדיטטיבי: להשיל צורות, לראות צורות. סדנת אמן. מפגשים אלו יערכו בחוץ, במיקום שיקבע על פי צרכי המפגש ותנאי מזג האוויר.

חלק רביעי: מסעות בדרכים, הכרות עצמית, בחירה, החלטות ושינוי

23. מיינדפולנס להולכים בדרכים. איך להעלות את המודעות למסע הדרכים שלנו ולחוות אותו בבהירות (ללא שיפוטיות וציפיות), לרוחב (לראות מעבר לזווית הראיה) ולעומק (לקחת את המסע לתובנות והבנות שלנו להמשך דרכנו בחיים).
24. הליכה בדרכים והכרות עצמית. הפעם נבחן איך מסע, כולל הליכה יומיומית יכול להיות פתח להתבוננות עצמית, חקירה והבנה. כולל תרגול הליכת מדיטציה. זיו ועמיחי
25-29. איך לקבל השראה ממסעות של אחרים? במפגשים אלו נקרא קריאה מודעת טקסטים מתוך סיפורי מסעות של אחרים, נתבונן בדיאלוג שלה עם עצמנו ונגלה איזה שבילים נוספים היא מאפשרת לנו.
30. יומן מסע – כתיבת יומן מסע יום יומי והמשמעות של כתיבת יומן. יומן שש פעמים ביום, יומן והתבוננות.
31. יומן מסע – כתיבת יומן מסע בזמן טיול.
32-35. יצירת המילים שלי. בארבעת המפגשים האלו נעסוק בכתיבת שירה, סיפור קצר או כל פורמט מילולי אחר שיעסוק במסע. באמצעות המפגשים נוכל להרחיב את גבולות המיומנויות שרכשנו לכדי יצירת אומנות מילולית שבו זמנית תהיה מראה גדולה יותר לתודעה שלנו ומקור הנאה והשראה לאחרים. סדנת אמן.

חלק חמישי: סגירת מעגל – עברנו המחודש ועתידנו הרצוי

37-40. לחיות בתוך בחירה להיות, לא מתוך בחירה לנסות. (מרכיבים: ביטחון בלב – הטאו בעבודתו, ביטחון בידיעה שלך שתמיד אתך, הביאו את קסם הטאו לכל תחומי חייכם).
אנחנו קרבים לסיום המסע. בארבעת המפגשים המשמעותיים הללו נכתוב את סיפור החיים שלנו מחדש בהתאם לצרכים והיכולות האישיות לשלב הנוכחי במסע החיים. בחלק זה נשתמש בצילומים, שלנו ושל אחרים, בטקסטים, שלנו ושל אחרים ונכתוב סיפור חיים, עבר הווה עתיד מחודש של עצמנו. (פוטותראפיה + בביליותרפיה).
41. תלמה ולואיז: לקפוץ מעבר לסף קניון התודעה.
42. ארעיות, מוות לסוגיו ולידה מחדש במסע החיים. לו ג'ונג " פעם הייתי".
43: מפגש מסכם חוויתי. מצגות פצ'ה קוצ'ה של המשתתפים בהן יוצג אלבום המסע. שיחת סיכום וחיבוק פרידה. עד שניפגש שוב. מפגש זה עשוי להימשך יותר משעתיים ולהתחלק לשני מפגשים על פי מספר המשתתפים.
* תוכנית המפגשים וסדר המפגשים עשויים להשתנות על פי שיקול דעת מנהל התוכנית והתפתחות המסע. מידע עדכני על צוות התוכנית יפורסם כחודשיים לפני פתיחת התכנית.

את מי תמצאו בסוף המסע? האם זה יהיה מי שיצא למסע? כמה זמן נהיה מי שנמצא ומה עוד נוכל לגלות? "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" (ד"ר וסוס). העניקו לעצמכם את "אלבום מסע – שנת המסע אל עצמי" ויהיה נפלא ומופלא.

"המירוץ שלו (ושלכם) ללמידה החל"

ג'ונתן ליוונגסטון השחף

מועדון הלקוחות של סורנטו

השותפים שלנו

מנטה מגזין לוגו
ריגמן מכללה לוגו
FRUIT AND VEG LOGO
מלון נחשולים לוגו
INHALE EXHALE LOGO
לוגו ערוגות

נישאר בקשר?

השאירו מייל וקבלו מאיתנו הטבות, הנחות ועדכונים לגבי אירועים חדשים