המודעות לבריאות ותזונה נכונה עלתה כמה דרגות בשנים האחרונות. אחד הנושאים הבוערים ביותר בכל תחום הבריאות ואורח החיים הבריא הוא תזונה נכונה, אך מהי בעצם תזונה נכונה? מה לאכול, כמה, מתי? יש שפע של עצות כאלה ואחרות בנושא תזונה נכונה באינטרנט, חלקן נכונות יותר וחלקן פחות. איך לדעת מה לאמץ ועל מה לוותר?

 

תזונה סלט שולחן ארוחה

 

כל אחד והתזונה המתאימה לו

קודם כל, הכי חשוב להקשיב לעצמכם, לראות מה עושה לכם טוב יותר ומהפחות. הכיוון אליו הולכת הרפואה היום היא הכיוון האישי, שלכל אחד מתאימה חבילה אחרת של הרגלים, הן בתחום התזונה והן בכל תחום אחר כמו סוגי הספורט המתאימים ואורח החיים בכלל. עדיין, כמה טיפים בתחום התזונה הנכונה:

  • לאכול לאט: אפילו הרמב"ם לפני קרוב ל 800 שנה אמר שאכילה איטית טובה הרבה יותר מאכילה מהירה. נכון, לא לכולנו יש את הזמן לשבת מול השולחן, ללעוס היטב כל ביס, לבלוע, לעכל.. צריך לחטוף משהו ולהמשיך את מירוץ היום. אז השתדלו כמה שאתם יכולים לאכול ארוחות מסודרות, כשארוחה אינה בהכרח ארוחה בת 3 מנות אלא אפילו פרי, כשאוכלים לאט ונותנים לעצמכם את הזמן.
  • לאכול עד שכמעט שבעים: גם כאן הרמב"ם הקדים את הרפואה המודרנית. בספריו הוא המליץ לאכול עד שכמעט מרגישים שובע ולא עד שובע מלא בו מרגישים מפוצצים. כך עבודת הקיבה יעילה יותר והעיכול נעשה בצורה טובה יותר.
  • לאכול מוצרים טבעיים ופחות מעובדים: ככל שאתם מזהים מה בדיוק אתם אוכלים ומהם המרכיבים של הדבר שאתם מכניסים לגוף, כך טוב יותר. אכלו מזונות טבעיים רבים ככל האפשר והמעיטו במוצרים מעובדים בעלי רשימת רכיבים אינסופית.
  • ירקות בלי סוף והרבה פירות (אבל עם סוף באיזשהו שלב): ירקות הם בסיס חשוב מאוד בתזונה שלנו. חשוב לאכול ירקות ממגוון צבעים. כל צבע נוצר מחומרים חיוניים שנותנים לירק את צבעו, מינרלים חשובים. ירקות אכלו .ללא הגבלה ממש, השתדלו לאכול ירקות חיים, כך הויטמינים והמינרלים נשמרים טוב יותר. עדיין, אכלו גם ירקות מבושלים. אל הירקות ללא גבול הוסיפו הרבה פירות, גם כאן ממגוון סוגים וצבעים.
  • לא לפחד משומנים: רבים מעדיפים לאכול פסטה ופחמימות מאשר אגוזים, שקדים או מאכלים שהמרכיב העיקרי בהם הוא שומן. אז חשוב לא לפחד משומן. להיפך. שומן טוב הוא חיוני, חשוב ולא בכדי הוא אחד מאבות המזון. יש לשים לב איזה שומן מכניסים לגוף. השומנים המומלצים הם שומנים מהצומח המצויים בשמן זית, אבוקדו, אגוזים ושקדים, טחינה. את אלה הקפידו ואכלו. מצבור השומנים בגוף נוצר יותר מעודף סוכרים שהגוף שומר "במחסן" בתור שומן מאשר ממאכלים המכילים שומן בריא.
  • ללמוד ולהעשיר את המטבח שלכם בתזונה בריאה: כדי שתמשיכו לאכול אוכל בריא, אך שיהיה גם עשיר, מגוון, מעניין וטעים, חשוב להעשיר את המגוון במאכלים חדשים, מרכיבים חדשים. אחת הדרכים הכיפיות לעשות זאת היא חופשת בריאות השמה דגש על תזונה בריאה. ניתן גם ללמוד בסדנאות שונות בהן תתנסו בהכנת מאכלים חדשים, הרצאות על תזונה נכונה המדברות על הקשר המאוד ישיר בין תזונה נכונה, בריאות פיזית וגם בריאות נפשית.

 

צלחת פירות חוף נחשולים

 

חופשות בריאות ותזונה של סורנטו- לעשות משהו טוב למען עצמכם

ביצוע שינוי תזונתי כשאתם בתוך שגרת היומיום שלכם, הלחצים והמשימות אינו דבר פשוט.

לכן, אם אתם רוצים לתת לעצמכם הזדמנות אמיתית לשינוי אורך טווח, אין כמו לעשות זאת בחופשת בריאות.

סורנטו מציעה חופשות בריאות עם דגש על תזונה במגוון מקומות. ישנן חופשות ביוון ובאיטליה בהן הדגש הוא על בישול, כולל קניית פרודוקטים טריים בשוק, בחירה טובה יותר של המוצרים ובישול מגוון מאכלים.

ישנן חופשות השמות דגש על הרגלי התזונה וכוללות הרצאות בנושא וגם תרגול יוגה, מדיטציה ועוד.

כל החופשות מתקיימות במקומות יפהפיים, כפריים בלב הטבע, במלונות המספקים תנאים מפנקים.

כך אתם נותנים לעצמכם הזדמנות אמיתית לשנות, להקנות לעצמכם הרגלים חדשים ולחזור עם ארגז כלים לשינוי אמיתי גם בשגרת החיים.

מועדון הלקוחות של סורנטו

השותפים שלנו