תמיד רציתם לתרגל מדיטציה בבקרים? הנה היתרונות הגדולים בכך והדרכים השונות שבהן ניתן לתרגל

המדיטציה, תרגול עתיק שהתחיל במנזרים ואשראמים לפני אלפי שנים, כבר מזמן הפכה לנחלת הכלל ולחלק משמעותי בכל העולם המערבי.

יש לה יתרונות רבים ומגוונים, ורבים אשר מתרגלים אותה באופן רציף, מספרים על שיפור משמעותי באיכות החיים, בתחומים שונים ורחבים. עם זאת, בשגרת החיים הלחוצה והעמוסה של כולנו, קשה ביותר למצוא את הזמן והמקום לתרגול מדיטציה.

אז בכתבה זו, נתייחס לסיבות המרכזיות לבחור בתרגול מדיטציה לבוקר, וניתן לכם כמה שיטות תרגול מוצלחות ביותר.

מדיטציה לבוקר: יתרונות מרכזיים

ללא ספק, מדיטציה הינה תרגול מאתגר ומורכב, אך כאן טמונים היתרונות הרבים שלה. בתור תרגול אשר דורש ריכוז רב, משמעת עצמית גבוהה והקשבה פנימית, בתוך זמן קצר תחושו את היתרונות הגדולים שלה.

לפי מחקרים שונים, כבר לאחר שבוע של תרגול מדיטציה רציף, אדם יכול להפחית את רמות הלחץ והחרדה שלו באופן משמעותי. בעולם מלחיץ ודורש כמו שלנו, רבים כבר הבינו כי הלחץ הינו מגפה אמיתית, אשר פוגעת באיכות החיים באופן דרמטי, ואף עלולה להוביל למחלות ולכאבים רבים.

לכן, המדיטציה הינה תגובת נגד נהדרת לכך. בנוסף, תרגול הריכוז והמשמעת, ללא ספק בא לידי ביטוי בתחומים אחרים בחיים. כך, מדיטציה משפרת את יכולות הלמידה של אדם, כמו גם יכולות אחרות אשר דורשות ריכוז רב, כמו כתיבה, נגינה ועוד.

אך מעבר לכך, מדיטציה תורמת רבות להעלאת רמת הנוכחות והחיים בהווה של אדם. כולנו היינו רוצים לחיות יותר בהווה, כאשר לפי סקרים רבים, זהו אחד הרצונות החזקים ביותר של האדם בעולם המערבי.

אחד היתרונות המרכזיים של מדיטציה, הינו העלאת רמת המיינדפולנס של אדם. כך, דרך תרגול של התרכזות בנשימות או בגוף, לאורך זמן, אנשים רבים מעידים כי הם חשים רמת נוכחות מוגברת. הם מספרים על תחושת ערנות וריכוז מוגברת, כמו גם על רמת אושר גבוהה יותר.

עם זאת, למרות היתרונות הרבים של תרגול המדיטציה, רבים עדיין מתקשים למצוא את הזמן והפניות כדי לתרגל אותה באופן קבוע. לכן, מומלץ ביותר לבחור לתרגל מדיטציה לבוקר. זאת, משום שעבור רבים, קל יותר למצוא זמן בבוקר עבור תרגול מסוג זה.

זה מאפשר להם לפנות את הזמן דרך קימה מוקדמת יותר, או בניית שגרת בוקר אשר מאפשרת את התרגול. בנוסף, הבחירה לפתוח את הבוקר במדיטציה, ללא ספק משפיעה על כל היום.

דרך פתיחת היום עם ריכוז בנשימות ורגיעה מוחלטת שמגיעה עם המדיטציה, תעבירו את כל היום שלכם בצורה אחרת: יותר נוכחת, רגועה ומקבלת.

מדד הוולנס – Well Being, האישי של כל אחד ואחת מאיתנו עולה באופן משמעותי בעזרת תרגול מדיטציה לאורך זמן ומביא רווחה אמיתית ותחושת רגיעה גם במצבי דחק בחיי היומיום.

 

כמה דוגמאות לתרגול מדיטציה לבוקר

ישנן דרכים רבות לתרגל מדיטציה, כאשר כל אחד יכול להתנסות במספר שיטות, ולמצוא את האחת האידאלית בשבילו. כאן, נספר בקצרה על שתי שיטות נפוצות.

  • מדיטציית ויפאסנה

יש מספר שיטות אשר מחזיקות בשם זה, כאשר המוכרות ביותר כוללות ריכוז מוחלט רק בנשימה, או סקירה של כל הגוף, במהלכה מתרכזים בכל פעם בחלק אחר בגוף.

  • מדיטציית מטא

תרגול שבו חושבים על אנשים שונים בחיינו, ומאחלים להם טוב: בריאות, אושר והצלחה. תרגול זה משלב בין ריכוז לבין שליחת אנרגיות טובות, אשר בהחלט יחזרו אליכם וימלאו אתכם.

 

הצטרפו אלינו לחופשות הבריאות של סורנטו בריאות & וולנס המשלבות סדנאות מדיטציה >>

מועדון הלקוחות של סורנטו

השותפים שלנו

מנטה מגזין לוגו
ריגמן מכללה לוגו
FRUIT AND VEG LOGO
מלון נחשולים לוגו
INHALE EXHALE LOGO
לוגו ערוגות

נישאר בקשר?

השאירו מייל וקבלו מאיתנו הטבות, הנחות ועדכונים לגבי אירועים חדשים