סדנת יוגה ביער קסום או אל מול הרים מרשימים - סורנטו חופשות בריאות

הגישה לנושא היוגה יכולה להיות שונה מאוד בקרב אנשים שונים. ישנם אנשים המייחסים את היוגה לטרנד הניו אייג', ומתייחסים לנושא בביטול כאל נושא שיחלוף מן העולם באותה מהירות בה הוא צץ. אחרים דווקא מצליחים לזהות את הנקודות המעניינות בתחום היוגה, ומבצעים פעולה שתאפשר להם להתנסות בו ולבחון מה באמת עומד מאחוריו. אצל חלקם מדובר בפריצת דרך אמתית והפיכת היוגה לדרך חיים, בעוד שאחרים מגלים חוסר עניין או חוסר התאמה לתחום, ופורשים ממנו. יחד עם זאת, העובדות הן עובדות, וישנם מחקרים רבים המוכיחים את יעילותה של סדנת יוגה הן בהיבטים נפשיים והן בהיבטים פיזיולוגיים. בהתאם לכך, מן הראוי שננסה לבחון האם מדובר בתחום שיכול לסייע לנו, במיוחד אם אנו סובלים מבעיות פיזיולוגיות או נפשיות שונות. הדרך הטובה ביותר לנסות זאת היא באמצעות סדנת יוגה.

מה דעתכם על חופשת יוגה באיטליה? או אולי בקפריסין, מול הים? בשנים האחרונות בוחרים ישראלים רבים לצאת לחופשה של כמה ימים בחו"ל, המתבססת כולה על יוגה. מדובר לרוב בעוסקים בתחום זה באופן עקבי, לא בהכרח מקצוענים, אלא חובבי הז'אנר. כמובן שישנם גם כאלה, המתמחים ביוגה כבר לא מעט שנים ומחפשים יעד אטרקטיבי בחו"ל, שבו יוכלו להקדיש את זמנם לטובת העניין. חופשה שכזו מתאימה לכל מי שרוצה לקחת פסק זמן מהעבודה, מהמשפחה, מכל העניינים שמטרידים אותו ביום יום ולהתמסר כולו לפעילות שהוא אוהב – ליוגה.

סדנת יוגה

סדנת יוגה בחו"ל- הרשו לעצמכם את החוויה הזו

רבים מאיתנו מכירים את היוגה דרך שיעורי יוגה המוצעים באופן רציף על ידי מכוני כושר למשל, והבחירה שעלינו לעשות במקרים אלה כרוכה במעין תחושה של התחייבות. אם נרצה לבחון את עולם היוגה, יהיה עלינו להירשם לקורס מתמשך, ולהשתלב בשיעורים המתגלגלים, כשפרישה מהקורס יכולה להותיר אצלנו תחושה של כישלון. סדנת יוגה לעומת זאת, מוגדרת מלכתחילה כאירוע חד פעמי, שאליו ניתן להגיע כדי להתנסות בעולם היוגה, לטעום ממנו ולהבין האם אנחנו בכלל מתחברים לנושא מלכתחילה.

אם כבר מתרגלים יוגה, אז למה לא בטבע?

דמיינו את תרגול היוגה כאשר אתם מביטים מעלה ורואים שמיים כחולים, מביטים לצדדים ונזכרים שאתם נמצאים ביער קסום. מעבר לשעות התרגול, אתם נהנים מלינה כפרית ומפנקת ומזינים את הגוף במזון בריא ואיכותי.

היעדים שלנו לסדנאות היוגה הינם: צ'כיה, קפריסין, איטליה, טרנסילבניה, פורטוגל ועוד!

צפו בחופשת היוגה הקרובה שלנו- יוגה ב'צכיה עם רוקסי

 

הסיבות הכי טובות לקחת סדנת יוגה

  1. תשפרו את היוגה שלכם וקחו אותה לשלב הבא. תרגול יוגה באופן קבוע יכול להיות בעייתי באורח החיים הלחוץ של היום. לכן כדאי לצאת לסדנה, כדי לאפס את עצמכם ואת הגוף שלכם ולהתחיל לתרגל באופן קבוע
  2. תקבלו פרספקטיבה חדשה. כשיוצאים לסדנה זה פותח הזדמנות לראות מקום חדש אך גם לראות את עצמכם מנקודת מבט אחרת. זו הזדמנות לצמוח וללמוד.
  3. תעשו מדיטציה. סדנת יוגה תאפשר לכם בקלות לעשות מדיטציה מאשר בבית, בגלל הזמן החופשי והמקום המרגיע. בלי צלצולי טלפונים מעצבנים או בוסים שמציקים, תרגישו יותר נינוחים ותצליחו לנשום עמוק ולהיות נוכחים ברגע.
  4. תקחו הפסקה מהמכשירים הדיגיטליים שלכם. אחד מתופעות הלוואי הנהדרות של סדנאות יוגה היא התנקות מהטלפון, הטאבלט, המחשב וכל שאר המכשירים שתופסים חלק גדול מהחיים שלנו. בזמן הסדנה נסו להירגע ולקחת קצת הפסקה מפייסבוק וואטסאפ. אתם תודו לנו.
  5. תרגעו ותורידו לחץ. לפעמים אנחנו צריכים לצאת מהבית כדי לתת לעצמנו אישור להירגע באמת. סדנת יוגה יכולה לתת לכם הזדמנות להקשיב לגוף שלכם, לנוח ולהירגע.
  6. תאכלו טוב בלי לדאוג לבישולים ונקיונות. אם הסדנה היא "הכל כלול", בדרך כלל תקבלו שלוש ארוחות טעימות ביום בלי לדאוג לקניות, לבישולים ולנקיונות. פשוט חלום.
  7. תשנו הרגלים ישנים. הדרך הטובה ביותר לשנות הרגלים ישנים הוא להחליף אותם בהרגלים חדשים ובריאים. כשיוצאים מהשגרה הרגילה למשך כמה ימים, אפשר להחליף הרגלים לא בריאים בהתנהגות מודעת וחדשה.
  8. תכירו חברים חדשים. במהלך סדנת יוגה אתם תכירו אנשים עם תחומי עניין דומים לשלכם. אפילו אם תלכו לסדנה לבד, ואולי במיוחד אם תלכו לבד, תהיה לכם הזדמנות להכיר חברים חדשים ממקומות אחרים בארץ ובעולם ולשמוע את סיפורי החיים המעניינים שלהם.
  9. תתחילו להעריך את הבית. תמיד נחמד לשהות בגן עדן במשך שבוע, אבל לחזור הביתה זה תמיד כיף. כשתחזרו הביתה מסדנת היוגה תרגישו שמחים יותר, בריאים יותר ועם אנרגיות חדשות תקפצו חזרה לשגרת החיים שלכם.
  10. תנשמו. אחד מהסודות של היוגה היא למצוא את הזמן והשקט לתרגול. לא לכולנו יש את ההזדמנות לברוח לעולם קטן משל עצמנו, אז ההזדמנות לצאת לסדנת יוגה היא מרגשת במיוחד. אחד מהמרכיבים החשובים של היוגה הוא הנשימה. לריכוז ולשליטה על הנשימה יש יתרונות בריאותיים עצומים, כמו למשל שיפור תפקוד המוח והורדת רמות הלחץ. בכל סדנת יוגה התבוננות והתמקדות על הנשימה יהיו חלק חשוב מהסדנה.
  11. בריאות. עם היסטוריה ארוכה בת כ-5,000 שנים, יוגה הוכיחה את עצמה עם הרבה יתרונות בריאותיים. יוגה משפרת את תפקוד הגוף בחיי היום יום. קודם כל, יוגה מורידה את לחץ הדם וממריצה את זרימת הדם בגוף, מה שעוזר מאוד לבריאות הלב. בזמן תרגום היוגה, האיברים הפנימיים מקבלים עיסוי ועוזרים לגוף להילחם במחלות. כמו כן, התכווננות לגוף מאפשרת לכם לשים לב מהר יותר כאשר משהו לא בסדר, ולטפל בבעיה כמה שיותר מהר לפני שהיא מחמירה. יוגה גם משפרת את חילוף החומרים, מאזנת את הרעב ועוזרת לשמור על משקל בריא. תרגול יוגה עוזר לכם למצוא את האיזון האישי שלכם וכך משפיע באופן חיובי על חילוף החומרים. יתרונות נוספים כוללים יציבה טובה, גמישות, חוזק, איזון, שינה טובה, מצב רוח, זיכרון וריכוז.
  12. התחברות לטבע. אם אתם גרים בעיר ולא יוצא לכם לראות הרבה טבע, אחת מהסיבות לצאת לסדנת יוגה היא להיחשף לטבע היפה והרגוע. בין אם הסדנה נערכת בהרים, ביער או על חוף הים.
  13. כי מגיע לכם לפנק את עצמכם. אם תחכו לזמן המושלם, לעולם לא תצאו לחופשה. אז תפסיקו לחשוב על תירוצים כמו כסף, זמן או כל דבר אחר שעוצר אתכם מלקחת סדנת יוגה מרגיעה. כי מגיעה לכם הפסקה קטנה מהחיים הלחוצים שלכם. אתם עובדים קשה בדיוק בשביל זה. המפתח לאושר הוא להחליט מה אתם באמת רוצים ולגרום לזה לקרות. בלי תירוצים. מגיע לכם להשקיע בעצמכם.
  14. תתעמקו. שיעור יוגה רגיל הוא בין 75 ל- 90 דקות. למרות שזה בדרך כלל מספיק זמן להימתח ולהיפתח, אי אפשר להשוות את זה לסדנה בת 3 ימים או יותר. בסדנה מתעמקים גם בפילוסופיה שמאחורי היוגה ודנים לעומק בסוגיות שאין להן זמן בשיעור הרגיל.
  15. תשפרו את הבריאות שלכם. גם יוגה משפרת את הבריאות: את הספורט, סיבולת לב ריאה וגמישות. לא חייבים חופשת ספורט אינטנסיבית כדי להשתפר.
  16. להשלמת תחושת הרעננות והנקיון הנפשי והגופני, מומלץ לשלב סדנת ניקוי רעלים, בה תלמדו על הכנת שייקים, מזונות בריאים וכיצד לבצע ניקוי וטיהור של הגוף.

 

מגוון האפשרויות המוצעות כיום

בשל הביקוש הרב לעניין והעובדה שהיוגה הפכה לפופולרית מאד לאחרונה, מוצעות כיום חופשות מיוחדות, המוקדשות כולן ליוגה עצמה. חופשת יוגה יכולה להיות בכל מקום בעולם ומעבירים אותה מדריכים מקצועיים ומנוסים מאד, שברובם ישראלים. חופשה כזו כוללת מספר סוגי סדנת יוגה, פעילות גופנית, אטרקציות הקשורות לבריאות וכמובן גם אוכל בריא שטוב לגוף שלנו. ישנן לא מעט חופשות יוגה המתקיימות בטבע, מול נופים נהדרים המשווים לסביבה כולה מראה בלתי רגיל. ישנן כאלו המתקיימות על איים קסומים, כמו כרתים למשל, ואחרות בהודו, שם מוצעת חוויה מסוג אחר.

סדנת יוגה

חופשת יוגה כוללת מספר ימים (4, 5 ימים או אפילו שבוע) המוקדשים כולם ליוגה. את התרגול מלווים הנופים הנהדרים של המקום, שבו מתקיימת החופשה, נופי ים או הרים קסומים. חופשה שכזו מאפשרת למשתתפים בה להתרכז בפעילות עצמה מבלי לדאוג לדבר. המיקום המיוחד, שבו היא מתקיימת, האווירה שבאזור וגם תחושת החופש, כל אלה הופכים את החופשה לחוויה נפלאה ולהזדמנות להקדיש את הזמן לפעילות שאוהבים. פעילות שעוזרת להתחבר אל העצמי, להתמקד בנפש וגם בגוף וליהנות משלווה, מרוגע וקבלה עצמית.

חופשת יוגה מתקיימת לרוב במקומות מיוחדים, כמו הודו או באחד האיים המוכרים. ללוקיישן עצמו תפקיד חשוב ואף מרכזי מאד והוא יכול להשפיע לא מעט על הלוקחים בחופשה ובסדנת יוגה חלק. את הנופשים מארח אתר נופש, שבו ניתן לתרגל את היוגה ופעילויות נוספות, כמו מדיטציה למשל ואפילו ריקוד, וזאת לצד מתקנים נוחים, אוכל טוב ובריא וצוות מקומי הדואג לאורחים.

 

למי מתאימה סדנת יוגה?

חופשת יוגה מתאימה לחובבנים וגם למקצוענים. למי שאוהב לתרגל יוגה באופן עקבי וגם למי שעושה זאת בתדירות נמוכה אך מעוניין ליהנות מאווירה טובה. החופשה נפלאה למי שרוצה להקדיש את עצמו לטובת העניין ומבלי שיצטרך לדאוג לדבר. החופשה מאורגנת ומתוכננת כולה על ידי חברה אחת, המתמחה בחופשות בריאות ויוגה, והמשתתפים בה יכולים ליהנות מכל מה שחופשה של כמה ימים צריכה להיות: מקומות לינה ברמה גבוהה, פעילויות שונות, מרחב מתאים לתרגול יוגה ועוד.

 

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שיוצאים לחופשה

חופשת יוגה איננה מתאימה לכל אחד וחשוב לבחון אותה היטב לפני שיוצאים לדרך. מי שרוצה לתרגל יוגה במקום רחוק, מבלי שיצטרך לדאוג לדבר, מי שרוצה להקדיש כמה ימים אך ורק לכך ואולי לשלב גם פעילויות מיוחדות נוספות, כדאי לו לבחון את חבילות הנופש המוצעות ולבדוק מה כל אחת מהן מציעה. אחת הנקודות החשובות ביותר לבדיקה הוא היעד. חופשות היוגה נערכות פעמים רבות ביעדים רחוקים, בהם ניתן להתנתק מהכול ולהתמקד אך ורק ביוגה. בין אם מדובר בהודו, באיי יוון או בכל יעד אקזוטי ומיוחד, כדאי לבדוק מה הוא מציע והאם ישנן פעילויות נוספות במתחם הנופש מלבד היוגה עצמה. חשוב לקחת בחשבון גם את עניין מזג האוויר שכן פעמים רבות מתרגלים את היוגה בחוץ, מול הים או מול השקיעה. כדי ליהנות מכך, חשוב שתנאי מזג האוויר במקום יהיו נוחים (עונות מעבר או תחילת הקיץ הן תקופות מצוינות לכך).

רוצים לדעת אם חופשה מהסוג הזה תתאים לכם? נשמח לעזור! צרו איתנו קשר- סורנטו חופשות בריאות.

 

התנסות בסיסית של מרכיבי היוגה הבסיסיים

במסגרת סדנת יוגה לא תלמדו את כל התורה שעליה מבוססת היוגה, ולא תלמדו את כל התרגילים המיושמים באמצעותה. למעשה, לאורך הסדנה אתם עלולים להרגיש די מגושמים, חסרי גמישות ולא מתקרבים בכלל ליכולות שמציג מעביר הסדנה ואולי גם משתתפים אחרים, שיש להם מעט רקע בתחום. אבל סדנה טובה ואיכותית של סורנטו תדע להעביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת ולהרגיש, כדי לנסות ולהעריך האם זה מתאים לכם, האם זה פותח אצלכם תחושות חדשות, והאם זה שווה מבחינתכם את הכניסה לתהליך של תרגול יוגה באופן רציף וקבוע.

סדנת יוגה

 

מגוון רחב של גופים המציעים סדנאות יוגה באזור מגוריכם

אם אתם רוצים להכיר את עולם היוגה, ומחפשים סדנת יוגה איכותית שתדע לתת לכם את התמונה המלאה אודות התחום, תוכלו לבדוק במתנ"ס השכונתי או בפרסומים באזור מגוריכם. ישנן מספר סדנאות הנערכות על בסיס קבוע, ונודדות בין אזורים שונים ברחבי הארץ, וישנן גם סדנאות שנערכות על ידי מכוני כושר, בתי מלון ואפילו סדנאות פרטיות בחסות חברות העוסקות בתחום הבריאות. רופא המשפחה יוכל אולי לספק לכם מידע נוסף אודות סדנה טובה, אולי גם כזאת המוצעת על ידי קופת החולים בה אתם חברים.

קראתם את העלונים, שמעתם המלצות מחברים והתלהבתם מהתמונות. הגיע הזמן שתחוו את זה בעצמכם. הגיע הזמן לקחת סדנת יוגה מרגיעה. מחקר חדש שפורסם לאחרונה מצא ש-62% מהאנשים המתרגלים יוגה מעוניינים לצאת לסדנת יוגה. האם אתם חלק מהרוב? בין אם זו הפעם הראשונה שלכם או שכבר עשיתם זאת בעבר והיה לכם הכי כיף בעולם, קחו בחשבון את הדברים הבאים לגבי סדנאות יוגה:

 

אז למה לחכות?

הגוף והנפש שלכם יודו לכם אחר כך. אז למה אתם מחכים? ארזו את התיקים וגלגלו את מזרון היוגה. לכו על זה היום כי מחר כבר תמצאו תירוץ חדש. נמסטה!

מועדון הלקוחות של סורנטו

השותפים שלנו

elal
adanim
lavender
amadeus
ripple
לפרטים נוספים צור קשר: