נסיעה לחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומספקת, אבל היא גם יכולה לגבות מחיר מהבריאות שלנו אם לא נשמור על עצמנו. בין אם מדובר בשינויים בתזונה, דפוסי שינה משובשים וחשיפה לחיידקים ולסביבות חדשות, חשוב לנקוט בצעדים שונים כדי לשמור על הבריאות שלנו כאשר אנו בדרכים. הנה כמה טיפים כיצד להישאר בריאים בזמן נסיעה לחול:

תעדוף שינה: שינה מספקת חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלכם, לכן הציבו אותה בראש סדר העדיפויות בזמן הנסיעה. נסו לשמור על לוח זמנים עקבי לשינה, גם אם אתם משנים אזורי זמן, צרו שגרת שינה מרגיעה שתעזור לכם להירגע ולהירדם. להיכנס למיטה בשעת חושך מוקדמת, לשמור על שקט ונוחות בשינה יסייעו לשמור על שינה איכותית.

הקפידו על הידרציה: התייבשות עלולה לגרום לעייפות, לכאבי ראש ולבעיות בריאות אחרות, ולכן חשוב לשמור על שתיית מים בזמן נסיעה. קחו איתכם בקבוק מים למילוי חוזר ושתו הרבה מים לאורך כל היום, במיוחד באקלים חם או יבש. השתדלו להמעיט בשתייה מייבשת כגון אלכוהול וקפה וזמן הנסיעות והטיסות.

שטפו ידיים: שטיפת ידיים תכופה ושמירה על היגיינה היא אחת הדרכים הפשוטות והיעילות ביותר למנוע התפשטות חיידקים בזמן נסיעה. השתמשו בסבון ובמים חמים כדי לשטוף ידיים לפני אכילה או נגיעה בפנים, וקחו איתכם חומר לחיטוי ידיים (אלכוג'ל) בזמנים שבהם אין לכם גישה לכיור.

אכלו מזונות מזינים: קל להתפתות לחטיפים ולמזונות לא בריאים בזמן נסיעה, אבל תזונה עתירת סוכר ושומן עלולה לגרום לכם להרגיש עייפים ואיטיים. חפשו אפשרויות מזינות כמו פירות, ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים, ונסו להימנע ממזונות מעובדים וממשקאות ממותקים.

פעילות גופנית סדירה: פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור להגביר את רמת האנרגיה, לשפר את מצב הרוח ולהפחית את רמת הסטרס בזמן נסיעה. חפשו הזדמנויות ללכת ברגל או לרכוב על אופניים במקום לנסוע במונית או בתחבורה ציבורית, ומצאו דרכים לשלב פעילות גופנית במסלול הטיול שלכם, כמו טיולים רגליים או שחייה. מתיחות בבוקר וחימום מפרקים יאפשרו לכם לטייל בנעימות ולשמור על גוף בריא.

נהיל מתח: נסיעות יכולות להיות מלחיצות, אך ניהול מתח (סטרס) חיוני לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלך. תרגלו טכניקות הרפיה כמו נשימות עמוקות, מדיטציה או יוגה, וקחו הפסקות כשאתם צריכים לטעון את המצברים ולהתמקד מחדש. שמעו את המוזיקה שמרגיעה אתכם וגורמת לכם להרגיש בטוחים.

ארזו ערכת עזרה ראשונה: ערכת עזרה ראשונה מצוידת היטב יכולה לעזור לכם להתמודד עם בעיות בריאותיות קלות בזמן נסיעה. ארזו פריטים כמו משככי כאבים, אנטיהיסטמינים, תחבושות דבק ומשחה אנטיבקטריאלית, כמו גם כל תרופות המרשם הדרושות לך. ניתן גם להצטייד בשמנים אתרים המרגיעים את המערכות השונות כגון לבנדר.

נשים מתרגלות נשימה בחופשת יוגה בקפריסין
נשים מתרגלות נשימה בחופשת יוגה בקפריסין

התחסנו: אם אתם נוסעים ליעד עם סיכונים בריאותיים ספציפיים, כגון מלריה או קדחת צהובה, חשוב להתחסן או לנקוט באמצעי מניעה אחרים. התייעצו עם מרפאה לבריאות המטיילים או עם הרופא שלכם לפני שאתם יוצאים כדי לקבוע אילו חיסונים או אמצעי זהירות אחרים עליכם לנקוט.

על ידי מתן עדיפות לשינה, שמירה על הידרציה, שטיפת ידיים, אכילת מזונות מזינים, פעילות גופנית סדירה, ניהול מתח, אריזת ערכת עזרה ראשונה והתחסנות, תוכלו לסייע בשמירה על בריאותכם ורווחתכם בזמן הנסיעה. זכרו להקשיב לגופכם ולדאוג לעצמכם, כך שתוכלו ליהנות מכל החוויות המדהימות שיש לנסיעות להציע.

מאוד כיף לטייל ונסוע ברחבי העולם אך חשוב לשמור על הגוף והנפש שלנו בזמן הנסיעה ולא להזניח את המכונה המדהימה הזאת שנקראת גוף האדם.

 

מועדון הלקוחות של סורנטו

השותפים שלנו

מנטה מגזין לוגו
ריגמן מכללה לוגו
FRUIT AND VEG LOGO
מלון נחשולים לוגו
INHALE EXHALE LOGO
לוגו ערוגות

נישאר בקשר?

השאירו מייל וקבלו מאיתנו הטבות, הנחות ועדכונים לגבי אירועים חדשים