תדרפיה: נעים להכיר

בין מוזיקה, צלילים וקולות: הכירו שיטת טיפול חדשנית ומיוחדת

כיום, כבר ברור לכולם כי לצלילים שאנו שומעים יש השפעה גדולה ביותר על איכות חיינו. הערך של מוזיקה, והשפעתה על מצב רוחנו, מחשבותינו ואף יכולותינו הקוגניטיביות, כבר הוכח במחקרים רבים. מעבר למוזיקה, גם הצלילים היומיומיים שלנו משפיעים עלינו באופן דרמטי. הרעש ברחוב, ציוץ הציפורים, צלילי הגלים, קולות של עוברי אורח ועוד דוגמאות רבות, משחקים תפקיד גדול בהרבה ממה שאנו חושבים על איכות חיינו. מתוך ההבנה של המשמעות העמוקה של הצלילים על חיינו, צמחה לה שיטת הטיפול העונה לשם תדרפיה, המחברת בין מספר שיטות טיפול שונות, ומשלבת בכולן מוזיקה נהדרת, אשר מרפאת את הגוף והנפש גם יחד.

תדרפיה

מה נכלל תחת ההגדרה של תדרפיה?

תדרפיה הינה טיפול דרך צלילים, מה שהופך אותה לתחום רחב ביותר, אשר כולל סוגים שונים של פעילויות וטיפולים.

תדרפיה

בפועל, היא עוסקת במציאת גלי הקול האידאליים עבור כל אחד, אשר נכנסים לנפש הכי עמוק שאפשר, ולכן מחזיקים בכוחות מרפא חזקים. הדרך למצוא אותם, היא באמצעות התנסויות רבות, ומשחק עם תדרים שונים ומגוונים. דוגמה אחת לכך, הינה סשן של inner dance, בו המשתתפים שוכבים ברוגע על מזרונים, בזמן שברקע מנוגנים מספר שירים וצלילים על כמה תדרים שונים. במהלך השיעור, המוח שלנו בוחר תדר אחד מתוך מגוון האפשרויות, כך שכל אחד שומע שיר אחד – את השיר שעובד על גל הקול המתאים ביותר עבורו בשלב זה. כך, למרות שהמשתתפים הינם פסיביים לחלוטין, הם עוברים חוויה משמעותית, כאשר רבים מספרים על העלאה של זיכרונות רבים מהעבר, שחרור של כעסים או חוויות קשות, ולעתים אף צחוק ואושר גדול במהלך הסשן.

תדרפיה

דוגמה נוספת לתדרפיה, הינה רפואת הצלילים, הידועה בשם sound healing. טכניקת טיפול זו, יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. כמובן, נהוג לתרגל את רפואת הצלילים גם בפני עצמה, כאשר לרוב המשתתפים נמצאים במצב שכיבה נוחה ורגיעה מוחלטת, ומאזינים לצלילים הנפלאים. בנוסף, רבים מתרגלים אותה במהלך שיעור תנועה כלשהו. דוגמה אחת לכך, היא תרגול יוגה או צ'י קונג, תוך הקשבה לצלילים נעימים ומרפאים. בדרך זו, המשתתפים מחברים בין התרגול הפיזי המרפא, אשר מעניק לנו אנרגיה רבה ומשפר את איכות חיינו בפני עצמו, לבין התדר המרפא. תרגול שכזה מהווה מעין הכפלת כוח, ורבים מספרים כי הם מרגישים עוצמות אדירות, במהלכו וכמובן גם לאחר סיומו.
לרוב, טכניקה זו עושה שימוש בכלים עתיקים ומיוחדים, כמו קערות טיבטיות, פעמוני רוח ועוד רבים, אשר מקנים לגוף אנרגיה רבה, ויוצרים רוגע בשילוב תנועה פנימית מרהיבה.

איך ניתן לחוות תדרפיה?

כיום, ניתן לחוות ולתרגל תדרפיה בדרכים מגוונות, כולל באופן עצמאי. עם זאת, מומלץ ביותר להיחשף לעולם הזה דרך אנשי מקצוע מנוסים. כך, תוכלו להכיר אותו באופן שלם ומדויק, ולאחר מכן תבינו איך תוכלו לתרגל בעצמכם בדרך הטובה ביותר עבורכם. המעוניינים בכך, יוכלו למצוא סשנים קבוצתיים או פרטיים של תדרפיה בדרכי ביטוי שונות, כמו רפואת הצלילים, inner dance ועוד, אשר יחשפו אותם אל התחום בצורה מוצלחת. בנוסף, אם תרצו להעמיק בתחום, או להיחשף אליו באופן רחב יותר, תוכלו להירשם לסדנת תדרפיה של מספר ימים. במהלך סדנה זו, תחוו מספר חוויות שונות ומגוונות, העושות שימוש בטכניקת טיפול זו. כך, תוכלו להבין מהי הטכניקה המתאימה ביותר עבורכם, ולאחר תום הסדנה תהיה לכם היכולת לתרגל באופן עצמאי, בדרך המדויקת לצרכים ולרצונות שלכם.

לאירועי תדרפיה הקרובים>>

פוסט כל אירועי תדרפיות ביחד

 

מועדון הלקוחות של סורנטו

השותפים שלנו

מנטה מגזין לוגו
ריגמן מכללה לוגו
FRUIT AND VEG LOGO
מלון נחשולים לוגו
INHALE EXHALE LOGO
לוגו ערוגות

נישאר בקשר?

השאירו מייל וקבלו מאיתנו הטבות, הנחות ועדכונים לגבי אירועים חדשים